arrow_backHome

Bekijk hier de werkweek van product specialist Tanja

Maak kennis met Tanja

Maandag

Yes, we kunnen er weer tegenaan! Iedere dag start ik mijn dienst lekker vroeg, namelijk tussen 07:15 uur en 07:30 uur. Dit is altijd een uniek moment bij JEM-id; rond deze tijd is het namelijk nog muisstil op kantoor en kun je een speld horen vallen. Dat is een uurtje later wel anders; dan stromen de meeste collega’s binnen en wordt de telefoon ook weer wakker uit zijn ‘weekendslaap’.

 

Nadat ik mezelf een vers kopje thee heb ingeschonken zit ik al helemaal klaar in de starthouding. Allereerst kijk ik alle drie de mailboxen na en sorteer ik alle mailtjes op prioriteit. Drie mailboxen hoor ik je denken? Dat klopt! Omdat ik het aanspreekpunt ben voor meerdere softwarepakketten in de sierteeltsector, namelijk FloraXchange en Floriday, krijg ik de verschillende klantvragen ook via meerdere kanalen binnen.


Op maandagmiddag heeft het FloraXchange team altijd een stand-up. Tijdens deze korte sessie vertelt iedereen in het team even kort wat zijn of haar werkzaamheden zijn voor deze week, en of er nog belangrijke mededelingen zijn waar aan gedacht moet worden. Op donderdag staat er een kwekersdemo voor gevorderden gepland bij ons in de bioscoop. Vet!

Dinsdag

De telefoon staat roodgloeiend vandaag. Dat is ook niet zo gek, want gisteren is er weer een nieuwe update uitgevoerd in Floriday. Samen met Royal FloraHolland zijn wij in juni 2017 een samenwerking aangegaan om de sierteeltsector naar een hoger niveau te tillen met de ontwikkeling van een nieuw platform: Floriday. Door deze nieuwe update zijn er een hoop vragen binnengestroomd waardoor de ochtend voorbij vliegt!


Een kweker heeft een probleem met zijn Floriday account. Omdat ik dé productkenner ben, kan ik hem natuurlijk gelijk weer op de goede weg helpen. Aan de telefoon leg ik hem stap voor stap uit hoe hij bij zijn accountinstellingen komt en kijk ik voor de zekerheid even mee of alles goed verloopt. Om klanten zo goed mogelijk te kunnen helpen, gebruiken wij bij JEM-id een programma waarmee wij op de schermen van onze klanten kunnen meekijken wanneer zij daar toestemming voor geven. Hierdoor kan ik snel en effectief te werk gaan zodat de klant ook weer verder kan met zijn werk.


Tijdens de lunch schuif ik gezellig aan bij mijn collega’s in de kantine. We eten namelijk altijd met zijn allen een boterham tijdens de pauze. Gelukkig was ik nog nét op tijd voor een gekookt eitje ;-)

Woensdag

Waar het gisteren wel D-day leek, is het vandaag een stuk rustiger op de afdeling. Nadat ik een kijkje heb genomen in de supportbox en alle vragen netjes heb beantwoord, houd ik tijd over om zelf de applicatie in te duiken. Door de nieuwe update van Floriday lopen nog een hoop kwekers stuk, vandaar dat ik zelf een kijkje ga nemen. Ik kan via de applicatie precies zien op welke functie een kweker stukloopt. Ik neem het heft in eigen hand en geef hem een belletje of ik hem ergens mee kan helpen. Blij verrast vertelt hij dat hij een probleem heeft met zijn bestellingen en vraagt of ik hem daarmee kan helpen. Binnen een mum van tijd is het probleem opgelost. Dankbaar neemt hij afscheid en noemt hij mij zijn “reddende engel”. Zo, die kan ik ook weer in mijn zak steken!


Voor morgen heb ik een FloraXchange demo op de planning staan. Snel check ik even wie zich allemaal hebben aangemeld en bereid ik mij voor. Er is sinds kort een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan het systeem wat ik aan de deelnemers wil laten zien. Gelukkig ken ik het systeem door en door en ben ik helemaal klaargestoomd voor morgen.

Donderdag

Eenmaal aangekomen op de FloraXchange afdeling staat mijn collega Jeroen al klaar met een dampende kop thee. Ik zie het als een sport om alle vragen in de supportbox zo goed mogelijk op te lossen. Compleet in de flow ben ik de mailtjes in een rap tempo aan het afwerken totdat ik een mail tegenkom van de kweker die ik gisteren heb gesproken. Hij wilde me nogmaals bedanken dat ik hem zo goed had geholpen. In de mail had hij ook nog een screenshot van de succesvolle bestelling toegevoegd, top!


Na de lunch duik ik gelijk onze bioscoop in om voor een volle zaal een demo te geven over FloraXchange. De bezoekers zijn allemaal al bekend met het systeem, maar willen graag het uiterste uit het pakket halen. Ik ben goed voorbereid en zorg ervoor dat de deelnemers zonder vragen naar huis gaan.

Vrijdag

Waar ik gisteren in onze eigen bioscoop een presentatie gaf, ben ik vandaag op pad om op locatie bij een klant een demo te geven over Floriday. In de knalpaarse Floriday auto rijd ik

naar een kweker in Bleiswijk. Eenmaal aangekomen word ik hartelijk ontvangen door een klant die ik al jaren ken. We kletsen gezellig wat bij en ik laat hem alvast een aantal functionaliteiten van Floriday zien. Nadat beide onze koffie leeg is, lopen we naar de vergaderzaal waar ik de presentatie over Floriday geef.


Eenmaal terug op kantoor check ik gelijk even de supportbox. Die is al lekker volgelopen en ik duik gelijk in een vraag van een Floriday gebruiker. Dit blijkt alleen nog niet zo makkelijk op te lossen. Na een kort gesprek aan de telefoon weet ik precies wat ik uit moet zoeken en focus ik mij volledig op het probleem.


Om half 5 komt mijn collega Fernon mij ophalen om ‘als een speer’ naar het dakterras te komen voor de vrijdagmiddagborrel. Ik proost op een succesvolle week!

Meer over
JEM-id

Bekijk hier de werkweek van developer Tim

Neem een kijkje op onze software afdeling

Bekijk hier de werkweek van marketeer Martine

Bekijk hier de werkweek van product specialist Tanja

Bekijk hier de werkweek van (stagiaire) webdesigner Myrthe

Wie, wat, waar, waarom is JEM-id?

Bekijk hier de werkweek van digital designer Amber