Om half 8 schuif ik achter mijn PC op mijn thuiswerkplek; we zitten namelijk nog midden in de corona-pandemie waardoor we grotendeels thuiswerken. Als ICT support specialist begin ik één keer per week iets eerder dan veel van mijn collega’s om de telefoon aan te nemen en klaar te staan voor vroege support. Heerlijk opstarten wanneer de Slack nog helemaal leeg is en je je volledig kan storten op een uitzoekklus.
Na de digitale stand-up duik ik in wat testwerk. Er is een nieuwe ontwikkeling gemaakt en voordat deze naar de klant gaat, moet deze worden getest. De programmeur heeft technisch al gekeken of alles werkt, aan mij de taak om functioneel te kijken of het ook werkt zoals bedoeld. Daarbij laat ik het ook bewust fout lopen om de onverwachte situaties te testen.
Na het testen heb ik een afspraak met Berry. Een supermarkt van één van onze klanten heeft om wijzigingen gevraagd in het SSCC-label van GreenCommerce. Een SSCC-label is een sticker die op een pallet met groente of fruit geplakt wordt waar barcodes op staan met informatie over de artikelen op de pallet. We kijken samen wat er mogelijk is in GreenCommerce en waar eventueel nieuwe ontwikkelingen voor gedaan moeten worden.